Ako efektívne chrániť a odovzdať rodinný majetok ďalším generáciám

Ako efektívne chrániť a odovzdať rodinný majetok ďalším generáciám

Ako efektívne chrániť a odovzdať rodinný majetok ďalším generáciám

17. jún 2025, 18:00 – 21:00, MB Panónska, Bratislava

Tento večer je pre vás, ktorí držíte v rukách rozhodovanie, zodpovednosť a majetok svojej rodiny. Pre vás, ktorí viete, že na silné meno nestačí len tradícia – ale aj múdre rozhodnutia o tom, čo (a komu) zanecháte.

Ukážeme vám, ako sa na odovzdanie pripraviť strategicky, rozumne a s rešpektom k hodnotám, ktoré vaša firma a rodina nesú. Príďte si vypočuť reálne príbehy a konkrétne odporúčania od tých, ktorí už touto cestou prešli.

O téme sa budú rozprávať

Július Šabo

Július Šabo

Majiteľ, MB Panónska – Mercedes-Benz

Igor Boledovič

Majiteľ a CEO, ODIMON a TETRAO

Michal Štefaničiak

Michal Štefaničiak

Privátny bankár, Bank Gutmann

Erika-Matwij

Erika Madari
Matwij

Expertka na rodinné podnikanie,
Inštitút Rodinného Businessu

Monika Naďová Krošláková

Monika Naďová Krošláková

Docentka OF EUBA, zakladateľka Family Business Center, spolumajiteľka rodinnej firmy (G2)

Čo sa na podujatí dozviete?

  • Ako sa strategicky pripraviť na medzigeneračné odovzdanie majetku bez konfliktov a nedorozumení
  • Aké nástroje a prístupy pomáhajú chrániť rodinný majetok pred rizikami
  • Čo robia iné rodinné firmy – reálne príklady, ktoré fungujú doma aj v zahraničí
  • Kedy, ako a s kým začať otvorený rozhovor o odovzdávaní vo vlastnej rodine
  • Aký je rozdiel medzi prístupom klasickej banky a tzv. rodinnej banky
  • Ako si zachovať kontrolu a zároveň dať priestor ďalšej generácii

Rezervujte si svoje miesto

Individuálny lístok
(1 osoba)

79 € bez DPH

Dvojgeneračný lístok
(2 osoby)

89 € bez DPH

Pri účasti člena zakladajúcej a nástupníckej generácie

Viac o našich spíkroch

JÚLIUS ŠABO

Majiteľ, MB Panónska

Július je s Mercedes-Benz spätý viac ako tri desaťročia. S predajom vozidiel začínali v 90. rokoch v skromných podmienkach, no postupne sa vypracoval na jednu z kľúčových osobností značky na Slovensku.

Po rokoch vo vysokom manažmente sa rozhodol pre vlastnú cestu a v roku 2019 vznikla MB Panónska – butikový showroom a servis Mercedes-Benz v Bratislave.

Za rozhodnutím stálo osobné presvedčenie, že chce byť bližšie nielen k zákazníkom a autám, ale aj k hodnotám, ktoré v živote považuje za dôležité.

MB Panónska dnes reprezentuje spojenie nielen dlhoročnej expertízy ale aj individuálneho prístupu a rodinnej atmosféry, ktorá je pre Júliusa Šaba prirodzenou súčasťou každodennej práce.

MICHAL ŠTEFANIČIAK

Privátny bankár, Bank Gutmann Aktiengesellschaft

Michal pracuje v Bank Gutmann od roku 2023, kde sa venuje poradenstvu v oblasti správy majetku pre významné rodinné firmy, podnikateľov a jednotlivcov.

Vyštudoval Financie, bankovníctvo a poistenie na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Pri získavaní pracovných skúseností absolvoval odborné stáže v spoločnostiach spravujúcich aktíva v Luxembursku, Belgicku, Írsku a v krajinách Strednej Európy. Vďaka týmto možnostiam získal cenný medzinárodný pohľad na fungovanie finančných trhov a Wealth Manažment v Západnej Európe.

Má viac než 20 rokov skúseností v oblasti privátneho bankovníctva, správy aktív a finančného plánovania. V minulosti pôsobil vo viacerých slovenských aj zahraničných finančných inštitúciách, kde sa špecializoval na vytváranie individuálnych investičných stratégií, ochranu a rast rodinného majetku.

ERIKA MADARI MATWIJ

Expertka na rodinné podnikanie a zakladateľka Human Inside a Inštitútu Rodinného Businessu

Erika je zakladateľka Inštitútu Rodinného Businessu (IRB) a spoločnosti Human Inside. S viac než 14-ročnou praxou pomáha rodinným podnikom úspešne zvládnuť prechod medzi generáciami a zabezpečiť hladký a efektívny proces nástupníctva. Pomáha podnikateľským rodinám spájať rodinné hodnoty s profesionálnym riadením firmy pre dosiahnutie udržateľného rastu a viacgeneračnosti.

Vo svojej práci vytvára a implementuje komplexné nástupnícke stratégie, ktoré zahŕňajú tvorbu rodinných ústavov, vedenie rodinných rád a nastavovanie vzájomných dohôd medzi členmi podnikateľskej rodiny.

Ako jediná zástupkyňa zo Slovenska v Medzinárodnej akadémii pre výskum rodinných podnikov (IFERA) prináša medzinárodný prístup a odborné skúsenosti, ktoré prispievajú k úspechu a dlhodobej stabilite rodinných firiem.

V rámci IRB s tímom organizuje každoročne Medzinárodný kongres rodinných firiem a Akadémiu Nástupcov, ktoré podporujú zakladateľov pri odovzdávaní a nástupcov pri preberaní rodinných podnikov.

MONIKA NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ

Docentka OF EUBA, zakladateľka Family Business Center, spolumajiteľka rodinnej firmy (G2)

Monika je docentkou a členkou senátu na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Je zakladateľkou Family Business Center a spoluzakladateľkou the Network of Top Business Leaders and Researchers in The International Business and Economic Research Academy (IBERA).

Pôsobí ako členka International Advisory Council v Institute of One World Leadership®. Zároveň je členkou Wisdom Board of the Family Hippocampus Club, členkou Medzinárodnej rady expertov IRB a členkou Advisory Council v Asiatech Education.

Je garantkou predmetov Rodinné podnikanie a Podnikanie a spolugarantuje dva študijné programy na Obchodnej fakulte EUBA. Je spolumajiteľkou rodinnej výrobnej firmy Novplasta s.r.o. (G2) a poradenskej spoločnosti Excellence consulting s.r.o. (G1).

V oblasti rodinného podnikania pôsobí ako odborníčka v Slovak Business Agency a je členkou pracovnej skupiny na Ministerstve hospodárstva Slovenskej republiky, ktorá sa venuje problematike rodinných podnikov.

IGOR BOLEDOVIČ

Majiteľ a CEO, ODIMON A TETRAO

Už v roku 2002, ešte ako študent lesníckej školy, Igor nakódoval a spustil prvú prezentačnú stránku rodinnej firmy. Tento krok sa stal základom pre budovanie brandu otcovskej spoločnosti, neskôr nasledoval vývoj predajných e-shopov zameraných na záhradnú techniku a palivové drevo.

V roku 2009 Igor pod hlavičkou otcovskej firmy, no s vlastným financovaním, rozbehol špecializovaný e-shop s poľovníckymi odznakmi. Postupne rozšíril portfólio na celý sortiment pre poľovníkov a outdoorových nadšencov. Dnes je jeho spoločnosť ODIMON najväčším hráčom v tomto segmente — so sieťou kamenných predajní na Slovensku, v Česku, a s online obchodmi aj v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku.

Srdcom značky je vlastná produktová línia TETRAO, ktorá aktívne prispieva k návratu hlucháňa hôrneho do našich lesov. Produkty pod týmto menom vychádzajú priamo zo skúseností lesníkov, poľovníkov a ochranárov prírody.
Naša firma spolupracuje s univerzitami, vyvíja vlastné produkty a digitalizuje interné procesy. Tieto aktivity mohli naplno odštartovať až po náročnom odštiepení od pôvodnej rodinnej firmy — generačná výmena sa, žiaľ, zmenila na neľahký spor, ktorý viedol až k presťahovaniu podniku mimo pôvodný okres.

Napriek všetkým prekážkam si ODIMON zachováva víziu — prinášať kvalitné produkty s reálnym prínosom pre prírodu aj komunitu, a rásť na základe poctivej práce, inovácií a úcty k lesu.

Partneri podujatia

Family Business CenterODIMON logoTETRAO logotýždeň logo

Spoznajte, ako efektívne chrániť a odovzdať rodinný majetok ďalším generáciám.